Cookies är aktiverade på den här webbplatsen för att ge dig bästa möjliga webbupplevelse. Du kan konfigurera cookie-inställningarna för att inaktivera cookies. Mer information »

Genom att acceptera alla cookies kommer webbplatsen ihåg de sökningar och val du gör, samt förbättrar funktionaliteten. Med hjälp av cookies samlar vi in information som hjälper oss att utveckla sajten och användarupplevelsen. Cookies tillåter oss att bättre rikta in användarrelevant innehåll. Vissa cookies är tredjepartscookies.

Acceptera alla cookies

Genom detta val så fungerar katalogen som så att de inställningar som görs i katalogen sparas för ditt framtida besök, dock upp till 30 dagar eller tills du själv rensar cookies i din webbläsare. Alla cookies som används för analys stängs av.

Använd endast nödvändiga cookies

Lamell Performance 240 mm

Ring butiken så hjälper vi dig (Telefon: 018 - 65 70 30)
Lamell Performance 240 mm
Sachs Performance

Artikelinformation

Egenskaper

Diameter [mm]: 240 mm 
Parameter: 240TS  
Navprofil: 21,8x24,2-23  
Kuggantal: 23  
Max. överförbart vridmoment [Nm]: 600 Nm 
Kopplingsutförande: torsionsfjädrad sinterlamell  
Allmän information
Performance clutch disc differences to OE: the torque damper
has a higher stop position (maximum capacity of the torsion
damper unit before stop position of locating rivets), higher
transmittable torque, start performance similar to OE,
clutch discs with torsion springs function as vibration
damper between engine and gearbox, effortless exchange with
OE clutches.
Typical applications include: application of rigid flywheel,
chip tuning, turbocharger and supercharger modifications,
towing trailers, commercial vehicles, snowremoval vehicles,
passenger car: emergency service, driving school, taxi,
vehicles with maximum gross vehicle weight and according to
high load (construction-site vehicles, towing service,
campers, ambulance cars, etc.), 1/4 mile-race, race circuit
(endurance race, clubsport, autocross), hill climbing
(e.g. group N), rally (e.g. group N), slalom,
A reinforced clutch cover has fundamental advantages against
an OE clutch cover, such as a higher transmittable torque
and higher resistance against thrust. It also allows for
faster and sportier gearshifts. That makes it extremely
useful for street tuning, endurance races, hill climbing
(group N) and for vehicles that are often driven with their
maximum gross vehicle weight (construction-site vehicles,
ambulances, courier services such as UPS, TNT; DHL, etc.).
Both rigid and torsion damper clutch discs are available.
Clutch discs with torsion springs function as a vibration
damper between engine and gearbox.
Due to reinforced clutch components the pedal force can
increase and the modulation range can be reduced. Additional
clutch and gear noises can appear.
Ursprungsland: DE
Tullkod: 87089390