Cookies är aktiverade på den här webbplatsen för att ge dig bästa möjliga webbupplevelse. Du kan konfigurera cookie-inställningarna för att inaktivera cookies. Mer information »

Genom att acceptera alla cookies kommer webbplatsen ihåg de sökningar och val du gör, samt förbättrar funktionaliteten. Med hjälp av cookies samlar vi in information som hjälper oss att utveckla sajten och användarupplevelsen. Cookies tillåter oss att bättre rikta in användarrelevant innehåll. Vissa cookies är tredjepartscookies.

Acceptera alla cookies

Genom detta val så fungerar katalogen som så att de inställningar som görs i katalogen sparas för ditt framtida besök, dock upp till 30 dagar eller tills du själv rensar cookies i din webbläsare. Alla cookies som används för analys stängs av.

Använd endast nödvändiga cookies

Testlane stötd, hjulupph.

Ring butiken så hjälper vi dig (Telefon: 08 - 591 786 60)
Testlane stötd, hjulupph.
Beissbarth www.Beissbarth.com

Artikelinformation

VAS 6640 Tester hjulupphängning ej missljudsavkänning

Egenskaper

Teknisk information
Provbelastning per axel 2,2 ton, Rampbelastning max. 2,5 ton, Motoreffekt 2x1,1 kW, Matarrörelse 6,5 mm, Matarfrekvens 2?10 Hz, Mätplattans område max. cirka 70 mm, Spårvidd min. 800 mm, Spårvidd max. 2 200 mm, Dämpningsfaktor vid mätning "D" 0,02?0,3, Provarens mått 2 320 x 800 x 280 (mm)Sammanlagd vikt cirka 650 kg
Allmän information
Theta-axeldämpningstestbädd enligt Boge-principen (Lehrs dämpfaktor) ? för enkel och exakt testning. Med SAT 69X går det snabbt att testa och bedöma axeldämp-ningen. SAT 69X utnyttjar resonansmetoden (theta-princi-pen). När resonansfrekvensen uppnås används den energi som finns i frekvensresponssystemet (hjul, axel och karos-sen) för att analysera i vilket skick de delar som dämpar axeln är. Den här mätmetoden anses mycket exakt.
Mätfunktioner
Funktioner; Indirekt testning av axeldämpning enligt Theta- principen med hög repeternoggrannhet. Visning av tröskelvärden för kvalificerad bedömning av dämpningskomponenterna och av vilka delar som eventuellt behöver bytas.Automatisk mätning av axel- och fordonsvikt. Överföring av uppmätta vikter för beräkning av inbromsningen på bromsprovaren. Eventuella fel på fordonet syns tydligt på utskriften. Referensdatabas med fordonshistorik och generella riktvärden
Ursprungsland: DE
Tullkod: 90318080